Alle begrippen met een * gemerkt, hebben een definitie die te vinden is in de
Zoek&Vind-machine over Casting International.
De 'filmspiegelfilosofie' is een product kwaliteitsgarantie voor de kijker/het publiek/ consument/ gebruiker.
Het woord-deel film* staat voor een verhaal dat verteld wordt met bewegende beelden.
Het woord-deel spiegel werkt door 3 elementen:
De methodische opzet is om film- / TV-beeldvormingen zodanig te regisseren dat het is alsof de consument in een technisch geëvolueerde spiegel naar zichzelf kijkt.
Niet alleen uiterlijk, maar evenveel innerlijk.
Het beoogde effect bij innerlijke beeldvorming is dat de gebruiker ‘’naar binnen kijkt’’ en leert van zijn/haar ‘zelf’.
Maw: de filmspiegelfilosofie maakt door speciale artistieke verbeeldingen (cinematografie) gebruik van
hoogwaardige mediatechnologie om zelf-educatie te initiëren.
Dit leereffect komt tot stand door de kijker
rubbernecking* procedures te laten ondergaan.
De woord-delen samengevoegd staat voor een nieuw, origineel-innovatief begrip, dat door Casting International ‘’uitgevonden’’, en nader ontwikkeld is.
Film- en TV-media worden in het algemeen aanschouwd als de spiegels van de samenleving.
Hier vanuitgaande redeneert de filmspiegelfilosofie verder: wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht.
Als je in een spiegel kijkt, verkrijg je een 2-dimensionaal werkelijkheidsbeeld met een hoog inlevingsvermogen.
Producten van Casting International dienen ook zulk een hoog inlevingsvermogen te bevatten.
Voor die inleving worden de volgende cinematografische* elementen aangeleverd:
Een instap-medium functioneert anders dan het conventionele vlucht-medium.
Bij een instap-medium is de opzet de kijker meer te betrekken bij ‘real world’ zaken; bij een vlucht-medium (‘’normale’’ entertainment) wordt er ingespeeld op de gedachte dat de kijker even z’n eigen drama-shit in diens/haar leven wil vergeten, de kijker
kan als het ware in een fantasie wegvluchten.
De werking van de filmspiegelfilosofie is als volgt:
Bij eenzelfde standpunt en point of view* ziet in principe elk mens VISUEEL dezelfde relatieve waarheid* der fenomenologie* in een spiegel als spiegelbeeld.
Een technisch geëvolueerde hardware* spiegel is de camera, die eenzelfde standpunt voor iedereen die er inkijkt heeft, en in de projectie dezelfde beelden geeft met voor iedereen dezelfde point of view.
De technische geëvalueerde spiegel maakt naast visueel óók op het AUDIO gebied gebruik van de zintuiglijk waarneembare relatieve waarheid* der spiegel-fenomenologie*.
Voor de Audio-software beeldvorming wordt hier als voorbeeld alleen de emo's (toegevoegde geluiden gefocussed op emoties van de kijker) genoemd, die puur het doel hebben nog méér identificaties te laten plaats vinden gedurende de projecties. Emotie* is gedefinieerd als energie in beweging / motion.
De filmspiegelfilosofie is samen te vatten als:
Een methode om de gebruiker van een Audio-Visueel product
een hogere identificatie* aan te reiken dmv verbeelding.
Identificatie* komt van Idee en entity (verschijningsvorm), die gezamenlijk één-zijn: het idee van de I (ik) van de klant komt overeen met geprojecteerde zintuiglijk waarneembare verschijningsvormen, in casu die van AV (film).
Hierdoor "vergeet" de geest van de toeschouwer zichzelf, en wordt één met het geprojecteerde beeld.
Identificatie kan gedefinieerd worden als: eenwording van de toeschouwer in de projectie op een imaginaire manier.
Basis van deze geestesversmelting is de nadruk op menselijke overeenkomsten (één smaak) i.p.v. verschillen (dualiteit).
In de filmwetenschap wordt al veel langer gefilosofeerd over gebruik en vergelijking met spiegels.
Het filmbeeld is namelijk illusie en droom gerelateerd.
De kracht van deze nieuwe, origineel-innovatieve filmspiegelfilosofie/zienswijze/methodiek is dat het entertainment en educatie samenvoegt, waardoor de ervaringsleer voor de kijker enorm versneld wordt.
Dit geeft een authentiek nieuwe maatschappelijke meerwaarde.
De filmspiegelfilosofie is onvolmaakt voor toepassing in de ‘’real estate world’’, omdat zij diverse dimensies en zintuigen mist (bijv. geur, tast, etc.).
Dit is een korte samenvatting.
Als u meer informatie wilt hebben, bijvoorbeeld over hoe deze zienswijze / filosofie optimaal gerealiseerd wordt in het filmproduct, neem dan contact op met Casting International via onderstaande knop
Contact formulier