Alle begrippen met een * gemerkt, hebben een definitie die te vinden is in de Zoek&Vind-machine over Casting International.
De Audio Visuele producten van Casting International worden verhandeld via tal van markten;
ons daarbij behorende
Voor een algemeen inleidende pagina over de tactische markt / distributies: KLIK HIER
Tactische markt* activiteiten vallen onder de verantwoordelijkheid van Casting International BV, projectontwikkelaar.
Het betreft alle vormen van distributies en geeft invulling aan zowel PR, als kwalitatieve marktonderzoeken m.n. op het gebied van de mate van publieksidentificatie tijdens vertoning van het CI-product.
Product verspreiding (distributie)
Distributies zijn het hoofdonderdeel van de tactische marketing (hiertoe behoren ook PR, promotie en marktonderzoeken).
Distributies van de producten/diensten van CI gaan via looptijd-procedures.
De kracht hiervan is afroming van de markten, herhalingen via verschillende streamers* per doelgroep, en daarna "eeuwige" beschikbaarheid via internet-TV (ten alle tijden direct beschikbaar indien de consument het opvraagt).
óók scènes over 'hoge prijs betalen' te kiezen uit andere RECO-verhalen…
Na de productie-realisatie wordt een film eerst via cliëntcasting, en daarna via de gesloten kanalen (bijv. abonneeTV) vertoond (bovenste horizontale streepje in de piramide).
Dit soort kanalen hebben relatief minder kijkers, maar wel een financieel rijker publiek dat voor de primeur betaald.
Daarna zakt het product gedurende de tijd naar kanalen met steeds méér publiek, = steeds meer draagvlak in de piramide.
Uiteindelijk komt het product bij de basis, de online RTPK-kanalen, waar heel veel publiek de educatie gratis op een entertainment manier aangereikt krijgt.
Door de gelaagdheid en door de wisselingen van meer of minder -, rijk-, arm- of vrij van reclame versies zijn al deze herhalingen over de verschillende media niet saai.
Een RECO traject duurt max. 2 jaar; daarna is het “eeuwig” op RECO-TV.
Producten uit het format IR hebben minder distributiekanalen, de looptijd is max. 1 jaar, en ook zij eindigen ''eeuwig'' op IR-TV.
De kracht van het piramide-distributie systeem zit in de herhalingen van de educaties én van de commerciële uitingen, doordat elk kanaal een 'eigen' versie heeft met reclame-vrij, reclame-arm*, min of meer reclame, of boordevol reclame varianten.
De reclames volgen het verhaal, en dus zijn de reclames afhankelijk van de verhaalsvertellingen.
Ondanks dat er geld, kennis en enthousiasme is om de basisoorzaak van lijden in de buitenwereld* (armoede) te bestrijden, is er gebrek aan moreel van de binnenwereld*.
Hiermee wordt bedoeld dat er een onwetendheid heerst om als Mens zelf richting te geven aan je leven ipv geleefd te worden.
RECO(-TV) en IR(-TV) kunnen moreel vergroten, ze leren zelfsturing (= vrijheid).
Reclames kunnen dat min of meer benadrukken; ze zijn onderdeel van de boodschap.
De als standaard ontwikkelde sleutel formules van de tactische markten, drijven op de verschillende soorten van distributiekanalen die het filmproduct 'streamen*'.
Elk kanaal betaalt zijn aandeel in de totale kostprijs.
Er zijn kanalen met heel veel reclame uitingen in het film/TV-product (bijv. de bioscopen die RECO's als commercial-voorprogramma aanbieden, of RECO-TV: kanaal 1 van RTPK).
Er zijn ook kanalen die reclame-vrije versies (gesloten TV-kanalen) tonen of kanalen met reclame-arme* versies verspreiden (open TV-kanalen).
Gadget-weggevertjes* kennen weer verschillende versies met exclusieve reclame codes (afhankelijk van de klanten).
Er zijn verschillende distributie niveaus: internationaal, nationaal en regionaal.
Criterium* in deze tactische markt is het product-zelf; niet elk product is geschikt voor elk distributie kanaal.
Vragen die per project gesteld moeten worden zijn:
Bij de commerciële verhandeling gaat het er mede om optimaal gebruik te maken van het kanaal, d.w.z. dat bijv. ook uitzendtijden en onderbrekingen en aankondigingen (PR) en het premièrerecht onderdeel zijn van het contract tussen 'de streamer' en CI.
Ook spelen zaken als de in- en/of verkoop van het Audio-Visuele product aan andere kanalen een rol;
nog later komen ook de creatie en verhandeling van projectrechten (bijv. T-shirts of stickers, etc) om de hoek kijken.
Er is een prioriteitsvolgorde van meerdere distributie kanalen.
De prioriteit is om éérst een smal (dat wil zeggen: een relatief klein "veredeld" speciaal) publiek (bijvoorbeeld de klanten van een adverteerder) voor premières te bereiken, om vervolgens steeds breder (via groter wordend media-bereik stations), om uiteindelijk het 'grote' publiek (de "massa") als doelgroep te bereiken.
Hierboven is een samenvatting.
Als u meer informatie wilt hebben, bijvoorbeeld omdat u geinteresseerd bent in het aankopen van onze speelfilms om ze (eerst) op uw eigen kanaal uit te zenden,
neem dan contact op met Casting International via onderstaande knop